Aktualności
Od 2 kwietnia zmiany w komunikacji miejskiej w Oslo i Akershus. Będzie więcej kursów
Zmiany w komunikacji miejskiej już od 2 kwietnia. MN
Od niedzieli 2 kwietnia zwiększy się liczba kursów komunikacji miejskiej w Oslo i Akershus – metro, tramwaje i autobusy będą jeździły częściej. Obecnie w ciągu tygodnia liczba realizowanych kursów wynosi około 58 300 tysięcy.
Od kwietnia autobusy, tramwaje i metro będą kursować częściej i dłużej, natomiast niektóre linie zostaną zastąpione. Na stronie ruter.no już można znaleźć nowy rozkład komunikacji miejskiej w Oslo i Akershus. Poniżej zamieszczamy najbardziej zauważalne zmiany.
Metro od 5 rano
Metro zacznie kursować pół godziny wcześniej od rana, czyli już o 5.09, a ostatni pociąg uda nam się złapać o pół godziny później, czyli około 1.25. Linie autobusowe, które umożliwiają dojazd do metra, będą również kursować dłużej zgodnie z nowym rozkładem.
Tramwaj poczeka?
Tramwaje od kwietnia będą odjeżdżać o pół godziny później. Po długim dniu w pracy albo wyjściu na miasto będziemy mogli jeszcze przejechać się ostatnim tramwajem do domu około godziny 1.40.
Zmiany w konkretnych kursach można sprawdzić na stronie rutera
screenshot/ruter.no
Najwięcej zmian w rozkładzie autobusów
Natomiast więcej zmian zachodzi w rozkładzie jazdy autobusów. Niektóre linie zwiększają liczbę autobusów przegubowych, inne natomiast – liczbę przejazdów w ciągu dnia.
Linia #20, #21, #37: Po godzinie 21. autobus będzie kursować co 10 minut do ostatniego odjazdu w ciągu tygodnia.
Linia #22: Linia autobusowa zostanie zastąpiona linią #25.
Linia #28, #34: Wszystkie pojazdy zostaną zastąpione autobusami przegubowymi.
Linia #54: Odjazd pojazdów co 10 minut w czasie godzin szczytu.
Pojawi się również nowy autobus linii nocnych N11, który będzie kursować od Majorstuen przez Grunerlløkka oraz Kjelsås w noc z piątku na sobotę oraz z soboty na niedzielę.
Linia #20, #21, #37: Po godzinie 21. autobus będzie kursować co 10 minut do ostatniego odjazdu w ciągu tygodnia.
Linia #22: Linia autobusowa zostanie zastąpiona linią #25.
Linia #28, #34: Wszystkie pojazdy zostaną zastąpione autobusami przegubowymi.
Linia #54: Odjazd pojazdów co 10 minut w czasie godzin szczytu.
Pojawi się również nowy autobus linii nocnych N11, który będzie kursować od Majorstuen przez Grunerlløkka oraz Kjelsås w noc z piątku na sobotę oraz z soboty na niedzielę.
Miasto liczy zysk
Miasto liczy, że dzięki dodatkowym kursom zarobi około 150 milionów koron ze sprzedaży biletów komunikacji miejskiej.
Szacuje się, że ta kwota będzie wystarczająca, by sfinansować zapotrzebowania komunikacji miejskiej w przyszłym roku. Norwegowie również uważają, że podobne zmiany spowodują większe zainteresowanie komunikacją miejską, dzięki czemu ludzie zrezygnują z samochodów.
Szacuje się, że ta kwota będzie wystarczająca, by sfinansować zapotrzebowania komunikacji miejskiej w przyszłym roku. Norwegowie również uważają, że podobne zmiany spowodują większe zainteresowanie komunikacją miejską, dzięki czemu ludzie zrezygnują z samochodów.
To może Cię zainteresować
5